ビジネストラベル市場規模とシェアは、2023年に7,000億米ドルの市場価値から、2036年までに25億米ドルに達すると推定され、2024-2036年の予測期間中に13%のCAGRで成長すると予想されています。
Business travel refers to the segment of regular tourism that travels for business purposes. It includes transportation, accommodation, meals, business, entertainment, and other activities. Our research shows that globalization leads to increased competition. This competition can be related to the cost and price of products and services, target markets, technological adaptation, quick response, and rapid production by companies. 90.6% of business people in companies said that business is essential for their company's growth. According to a report, companies get $2.90 in increased profits for every $1 spent on business. This equates to an average revenue increase of about $9.50.
Sabre and BCD Travel have entered into a long-term, multifaceted strategic partnership that is expected to drive meaningful growth and advancements for both companies and the entire travel ecosystem. Under the newly expanded long-term technology agreement, BCD Travel expects to see increased booking levels with Sabre. Additionally, the two companies will jointly invest and collaborate on new advanced solutions to accelerate the ongoing technology-driven evolution of the corporate travel ecosystem.
Traxo, Inc. has expanded its commercial relationship with ZS to launch "ZS Connections", a new travel and expense analytics solution for the corporate travel industry. The new solution brings together all data related to meetings and travel programs, enabling travel and meetings managers to more efficiently organize and leverage their company's travel data without spending time managing multiple spreadsheets.
According to our research, business travelers are on the rise – companies spend around USD 799 per person per day while on business. The average business traveler makes around 6.8 business trips per year. This number is even higher for millennials who make an average of 7.4 trips per year. Thus, younger generations are making more business trips on average (per person) than older generations. 47% of female travelers are traveling for business.
Growth of the Travel and Tourism Industry The global travel and tourism industry is one of the largest industries with a contribution of over $900 billion to the world economy. According to the World Travel and Tourism Council (WTTC), the global travel and tourism sector contributed approximately $9.2 trillion to the world's GDP (Gross Domestic Product) in 2019.
Penetration of E-commerce in Hotel BookingsIn the hotel industry, e-commerce refers to the buying and selling of accommodations and related services over the Internet.E-commerce sites include hotel websites and booking engines, online travel agencies (OTAs), metasearch engines, and other online platforms through which hotels advertise and sell their rooms.
Expansion of online payment modes: The global digital payment segment is expected to grow by 11.80% (2023-2035), reaching a market size of USD 18 trillion by 2035.
High cost of business travel - an average three-day domestic trip costs between $990 -$1,293, while an average international trip costs over $2,600 - is a major factor challenging the growth of the market.
Security and cross-border regulations also act as a restraint on the business travel market.
Report Scope |
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CAGR |
13% |
Forecast Year |
2024-2036年 |
基準年 |
2023年 |
予測年の市場価値 |
25億米ドル |
サービスに基づいて、食品と宿泊施設セグメントは最も急速に成長するセグメントであると予想され、予測期間中に 14.2% の CAGR で成長し、2022 年には約 50.3% の市場シェアを獲得します。食事と宿泊には、ホテル、BとB、リゾート、モーテルなど、シェルターや宿泊場所を提供し、食事が含まれる幅広いタイプの宿泊施設が含まれます。Airbnb や Oravel Stays などのホテル予約エージェントの普及が進み、食品および宿泊施設セグメントの成長が促進されています。2022 年のビジネストラベルの飲食と宿泊の収益は、約3,850 億米ドルと評価されました。
トラベル者タイプに基づいて、グループ セグメントは、2022 年に 60% の市場シェアを獲得した最大かつ最も急速に成長しているセグメントであり、今後は 14.3% という大幅な CAGR で成長すると予想されます。グループトラベルにかかるコストが低くなるため、グループセグメントが繁栄しています。さらに、サービスプロバイダーは、グループトラベルの宿泊施設と交通機関の割引料金を提供しています。
業界に基づいて、企業セグメントは、世界中のビジネス活動の成長により、最大の収益を獲得すると予想されます。企業セグメントは、2022 年に約 65% の市場シェアを占め、予測期間中に 14% という最大の CAGR で成長すると予想されます。
サービス別 |
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当社の調査によると、アジア太平洋市場は、ビジネストラベルの分野で最も成長著しい地域の一つです。アジア太平洋地域の2022年のビジネストラベルは約6,370億米ドルで、2035年には約8,270億米ドルに達し、約6%のCAGRで成長すると予測されています。アジア太平洋地域のビジネストラベル者数は、2019 -2024 年間に約 CAGR 5.6% で増加し、2024 年までに 483百万人に達すると予想されています。アジア太平洋地域のビジネストラベルの成長は、この地域の経済の拡大、可処分所得の増加、ビジネス機会の増加、グローバル化の進展によって促進されています。さらに、トラベルを管理するためのテクノロジーとデジタルプラットフォームの使用の増加は、この地域のビジネストラベル市場の成長をさらに促進しています。中国は、アジア太平洋地域最大のビジネス市場であり、アジア太平洋地域のビジネス費全体の39%を占めています。中国におけるビジネス費の総額は、2021年に約2950億米ドルに達し、2035年には約7000億米ドルを超えると予測されました。インドはアジア太平洋地域で2番目に大きなビジネス市場であり、アジア太平洋地域のビジネス費総額の10%を占めています。インドのビジネストラベル市場規模は、2022年に約350億米ドルに達し、2035年には約680億米ドルに達すると予測されています。ある調査によると、インド企業の77%が2023年にビジネス予算の増加を見込んでいるそうです。
日本では、2021年時点で、宿泊を伴うビジネストラベル費が約1兆円、ビジネストラベル費を伴う当日ビジネスが約0.37兆円となっています。2021年に日本で開催された国際会議の数は、29件にのぼりました。日本のピーク時である2019年の結果が3.6千件以上であったことと比較すると、ほんの僅かなものでした。パンデミック後、ビジネストラベルは再び以前の統計と同じように成長すると予想されます。
北米 |
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ヨーロッパ |
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アジア太平洋地域 |
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ラテンアメリカ |
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中東とアフリカ |
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ヨーロッパ市場は、世界でも有数のビジネストラベル市場です。2022年のビジネストラベルはヨーロッパが約5,460億米ドルを占め、2035年には約9810億米ドルに達すると予測されています。ヨーロッパにおける最大のビジネス市場は、英国、ドイツ、フランスで、この地域のビジネス費全体の59%を占めています。2019 年、英国は約 500 億米ドル、ドイツは 約520 億米ドル、フランスは 約430 億米ドルをビジネスに費やしました。ヨーロッパは、2023 -2035 年間に約 4%のCAGR で成長し、2035 年までに 553百万人のビジネス者に達すると予想されています。ヨーロッパのビジネストラベル市場の成長は、この地域の好調な経済、ビジネス機会の増加、グローバル化の進展によって後押しされています。さらに、ビジネスを管理するためのテクノロジーやデジタルプラットフォームの台頭も、この地域のビジネストラベル市場の成長を後押ししています。
北米のビジネストラベル市場は、2022 年に 約3,630 億米ドルと評価されました。COVID-19 のパンデミックにより、市場は 2020 年に大幅な下落を経験し、総支出は 955 億米ドルに減少しましたが、過去 2 年間で回復しました。米国は北米最大のビジネス市場であり、市場全体の約 95% を占めています。2019年、北米で行われたビジネスは約514百万件で、1件あたりの平均消費額は647米ドルでした。2020年に北米のビジネス費の大半を占める上位5業種は、金融サービス、専門サービス、ヘルスケア、製造業、エネルギーでした。北米では国内トラベルがトラベルの大半を占めており、海外トラベルは約 5% に過ぎません。北米企業の約 72% は、従業員が 2023 年までにパンデミック前のレベルのビジネスに戻ると予想しています。
北米(米国およびカナダ)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、アルゼンチン、その他のラテンアメリカ)、ヨーロッパ(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、ハンガリー、ベルギー、オランダおよびルクセンブルグ、NORDIC(フィンランド、スウェーデン、ノルウェー) 、デンマーク)、アイルランド、スイス、オーストリア、ポーランド、トルコ、ロシア、その他のヨーロッパ)、ポーランド、トルコ、ロシア、その他のヨーロッパ)、アジア太平洋(中国、インド、日本、韓国、シンガポール、インドネシア、マレーシア) 、オーストラリア、ニュージーランド、その他のアジア太平洋地域)、中東およびアフリカ(イスラエル、GCC(サウジアラビア、UAE、バーレーン、クウェート、カタール、オマーン)、北アフリカ、南アフリカ、その他の中東およびアフリカ)
ビジネストラベル市場の主なプレーヤー・メーカーには、Airbnb, Inc.、American Express、BCD Group、Booking Holdings, Inc.、Carlson Wagonlit Travel、Corporate Travel Management、Expedia, Inc.、Fareportal、Flight Center Travel Group Limited、Wexas Limited 、などがあります。この調査には、世界のビジネストラベル市場におけるこれらの主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、最近の動向、および主要な市場戦略が含まれています。